FENDI

FENDI

Początki domu mody Fendi sięgają 1925 roku, kiedy to Edoardo Fendi i Adele Casagrande wspólnie otworzyli mały sklep z galanterią skórzaną na Via del Plebiscito w Rzymie. Artykuły skórzane były ręcznie wykonywane przez samą Adele, która nauczyła się sztuki obrabiania skóry podczas swojego pobytu we Florencji. Na krótko przed II wojną światową Edoardo i Adele wypuścili swoją pierwszą pełną kolekcję toreb Selleria. Po wojnie zaś do biznesu dołączyło pięć córek legendarnych założycieli: Paola, Anna, Franca, Carla i Alda – sam Karl Lagerfeld (który dołączył do imperium Fendi w latach 1960-tych) określił je mianem “pięciu palców u ręki”. To właśnie Lagerfeld jest odpowiedzialny za projekty pierwszych futer, które stały się znakiem rozpoznawczym marki oraz stworzenia logo z podwójnym “F”.W 1983 siostry Fendi wymyśliły słynny wzór Pequin, który prędko stał się kolejnym znakiem rozpoznawczym ich domu mody. Kilka lat później przyszedł czas na poszerzenie portfolio Fendi o zegarki, a następnie o kolekcję dla mężczyzn. W latach ’90-tych imperium Fendich zostało przekazane kolejnej generacji. To właśnie Silvia Venturini Fendi, córka Anny zaprojektowała torebki Baguette i Peekaboo, które stały się fenomenem na skalę światową. Dzisiaj (należące do grupy LMVH) Fendi w dalszym ciągu tworzy pożądane na całym świecie kolekcje oraz definiuje trendy na międzynarodowej arenie mody. Motywem przewodnim każdego sezonu są fantazyjne połączenia kolorystyczne i formy geometryczne. Projekty odzieży mają ścisłe odzwierciedlenie w zabawnych propozycjach okularów.